• Start
  • Blog
  • Waarom een LoJack radiopijlzender beperkingen heeft

Waarom een LoJack radiopijlzender beperkingen heeft

Er zijn heel veel bedrijven, die gecertificeerde VbV-SCM systemen verkopen, die vergeleken worden met een LoJack beveiligingssysteem. Omdat de LoJacks als goedkoper alternatief worden verkocht is het nuttig om een opsomming te maken wat waar en niet waar is. Waardoor duidelijk is waarom de wapenfeiten die ze claimen ander zijn. Laten we ze benoemen en uitleggen.

Claims van LoJack:

1. Is niet te Jammen. Dit klopt niet, bijna alle soorten systemen zijn te jammen. Alles werkt op basis van RADIO en dat is te jammen. Als een op GSM gebaseerd systeem wordt gejammed zal zo’n systeem altijd proberen alsnog de data te versturen. Een LoJack is gelijk geblokkeerd en zal nooit zijn positie versturen.

2. Goedkoop alternatief. Ze zijn niet te vergelijken, dus het is geen alternatief. Verzekeraars vinden het lastig om de klant een hoge(re) prijs te laten betalen voor een beveiligingsproduct. Ze geven een alternatief dat beter is dan helemaal geen beveiliging. Verzekeraars werken dit probleem in de hand.

Andere punten die van belang zijn bij een goed werkend beveiligingssysteem:

1. Niet te traceren in het buitenland. De masten om de positie te bepalen staan niet in alle landen van Europa. Dus zodra de wagen ver de grens over is, is hij weg. Volgens de algemene voorwaarden van LoJack staan de masten in Nederland, België en Luxemburg, dus in de Benelux werkt het nog wel. Echter, de meeste voertuigen gaan naar Oost-Europa of verder. 

2. Transparantie. Werkt het systeem wel of niet. Geen idee, er is geen portal waar je op in kunt loggen. De meeste goede alternatieven kunnen ook een ritregistratiedienst aanbieden, waardoor er altijd te controleren is of het systeem werkt. 

3. Geen certificaat. Het systeem werkt niet onder een VbV-SCM certificaat. Er is daardoor geen zekerheid of het systeem niet stoort op hardware van de auto of borging van enige kwaliteit. 

Conclusie
Neem een goedgekeurd traceersysteem, terugvindsysteem (TV01) of voertuigvolgsysteem (TT04) met een VbV-SCM goedkeuring wat iets meer geld kost. Deze systemen hebben meer mogelijkheden om ondanks de jamming hun werk te doen en werken ook in het buitenland (soms zelfs wereldwijd). Veguard / Micpoint levert en monteert deze goedgekeurde beveiligingssystemen op een door u gekozen locatie in heel Nederland.

 

VEGUARD

Vlierweg 38a

3991 BD  HOUTEN

Telefoon: +31(0) 30 63 52 000

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Keurmerk ritregistratie
SCM Kiwa erkend

Micpoint B.V. © 1989 - 2019